10 pytań do Love, coffee & books

10 pytań do autorki bloga http://love-coffee-and-books.blogspot.com/.
Serdecznie zapraszamy. 








1.Skąd pomysł na blogowanie? 


Blogowaniem zajmuję się już siedem lat - mój  pierwszy blog dotyczy jednak zupełnie innej dziedziny niż czytanie książek, ale z papierem ma dużo wspólnego - jest to blog związany ze scrapbookingiem. Dopiero od lutego istnieje Love, coffee & books, czyli miejsce, gdzie dzielę się wrażeniami z czytanych lektur. Motywem by go założyć była właśnie chęć podzielenia się swoją opinią, ale także... brak czasu na czytanie.Blog stał się powodem by ten czas sobie bardziej wygospodarować :)

2. Ostatnia przeczytana książka i ulubiony cytat z niej.

Ostatnią książką, jaką przeczytałam jest "Dwór cierni i róż" Sarah J. Mass.Spodobał mi się ten fragment:

"- Nie umiesz czytać i pisać, a jednak nauczyłaś się polować. Nauczyłaś się walczyć o przetrwanie. Jak?
Zatrzymałam się ze stopą na progu.
- To łatwe, kiedy ponosisz odpowiedzialność za życie innych, nie tylko własne, prawda? - odparłam. - Robisz to, co trzeba."




3.Jaka książka rozpaliła w Tobie czytelniczą pasję?




Książki towarzyszą mi od dzieciństwa, więc mój wybór nie będzie zaskoczeniem jeśli będzie to książka skierowana do młodszych czytelników, jednak chętnie ostatnio przeczytałam ją kolejny raz i poznałam na nowo, z perspektywy osoby dorosłej.Jest to "Jane z Lantern Hill" Lucy Maud Montgomery, najbardziej zaczytany egzemplarz wśród moich książek :)


4. Najbardziej zaskakująca książka jaką kiedykolwiek przeczytałaś.



Podejrzewam, że wszystkie książki z wątkiem kryminalnym są w pewnym stopniu zaskakujące - przez co bardzo je lubię czytać :) Myślę, że "Ekspozycja" Remigiusza Mroza jest jedną z ostatnio przeze mnie przeczytanych, gdzie zakończenie po prostu było dla mnie wręcz wstrząsające.



5.Częściej korzystasz z biblioteki czy wolisz kupować książki? 



Uwielbiam biblioteki, dają możliwość przeczytania ogromu książek bez potrzeby wydawania na nie mnóstwa pieniędzy, ale nie ukrywam, że kocham też kupować książki.Kieruję się jednak rozsądkiem i rzadko nabywam coś, czego nie jestem pewna, wolę kolekcjonować te tytuły, które naprawdę mi się podobają, co do których mam pewność, że jeszcze po nie sięgnę w przyszłości.





6. Jakiej książki na pewno nie przeczytasz (gatunek)




Myślę, że gatunek, który mi najmniej odpowiada to na pewno science fiction - chociaż nie twierdzę, że nie sięgnę kiedyś po książkę z tego zakresu, może czekam za odpowiednim tytułem? ;) Jeśli zaś chodzi o konkretną powieść to na pewno "50 twarzy Grey'a" - wystarczająco się nasłuchałam o tym bestsellerze i pewna jestem, że to nie dla mnie.


7.Ulubiona książkowa postać kobieca. 



Uwielbiam Jane Eyre z powieści Charlotte Bronte - to właśnie ta postać kobieca, która w żaden sposób mnie nie irytuje, jej zachowanie i siła charakteru są wręcz imponujące.Jest bohaterką, która może nie ma olśniewającej urody ani wybitnej inteligencji, ale ma w sobie tyle hartu ducha, empatii czy zmysłu obserwacji, że nie sposób nie darzyć jej sympatią.


8. Peleryna niewidka co byś z nią zrobiła?




Szczerze mówiąc chyba bym jej nie użyła, bałabym się, że zobaczę lub usłyszę coś, co może mi się nie spodobać, gdy ja sama będę dla otoczenia niewidzialna :)


9.Czym kierujesz się przy wyborze lektury?



Często są to opinie innych osób, czytam recenzje i opisy, ważny dla mnie jest też sam autor - to, czy znam już jego twórczość, zdarza mi się też kierować wyborem lektury dużą uwagę przywiązując do wyglądu książki, okładki czy sposobu wydania.




10. Który z postów zajął ci najwięcej czasu/pracy itp.



Wydaje mi się, że wszystkim postom poświęcam mniej więcej tyle samo czasu i uwagi, piszę, wybieram cytat, który zapadł mi w pamięć, robię zdjęcie przeczytanej książce, tak by post oprócz treści miał też ciekawą ilustrację.Ale wpis, z którego publikacją najdłużej się wstrzymywałam to na pewno ten pierwszy - o "Wichrowych Wzgórzach" - dokładnie pamiętam to uczucie niepewności, jakie mi wtedy towarzyszyło i że kilkanaście razy czytałam jego treść oraz wahanie - czy na pewno dobrze napisałam?




SERDECZNIE ZAPRASZAM DO ZAPOZNANIA SIĘ Z BLOGIEM.
DZIĘKUJĘ ZA WSPÓŁPRACĘ.

(MASZ PIĘKNY SZABLON)

Copyright © 2014 Degustacja książek i nie tylko , Blogger